köpa nike air max online,nike free run dam billigt,billiga air max 90 dam Högkvalitativa skor butiker, 60% av de största affärer.

köpa nike air max online,nike free run dam billigt,billiga air max 90 dam

köpa nike air max online,nike free run dam billigt,billiga air max 90 dam nike free run 3.0 v5 nike air max rea nike air max 90 sverige nike air max silver nike free herr nike running sverige nike air max gs nike air force low white löparskor nike dam nike air free 5.0 nike free run 2 sweden var kan jag köpa nike air max 90 rosa air max nike free 5.0 black nike air max pink nike air max dam 90 sportamore nike free nike air max 90 premium nike tröjor nike air force 1 pris nike free 5.0 v3 nike w air max thea sneaker air max online nike barnskor sportskor nike nya air max billiga nike free 5.0 nikefree run skor nike free nike free run shop online billiga nike free run sverige nike free run 2 herr nike free online sverige nike store sverige nike free 3 nike 6.0 skor nike free run 5.0 basketskor nike nike-airmax.se nike fre run nike air free run 5.0 köpa nike skor online nike fuelband sverige köpa nike air max 90 womens nike free run usa nike air jordan skor nike barn billiga nike skor på nätet nikefree skor nike Bourdieu litteraturhistoriker möjliga LHT Fabula Vad är verkligt närvarande alltid kommer i tid. (Walter Benjamin) 1Alertées av eventuella likheter (Gérard Macé sade Dumézil), strukturella tankar konsten att skapa möjligheter i den stora skogen växlingen, som Valéry skrev om Thibaudet. Om sociologi fältet kan erbjuda en litterär historia, är det förmodligen på denna modell, priset på ett besök av geografi, efter en representation av sätt organisation och hierarki av det litterära landskapet. Story kraftlinjer och deras rörelser, än troligen förneka hans allmän princip eller stor kritiker av NRF eller Gracq: Jag är särskilt intresserad av litteraturhistorien, säger Gracq, det är dessa divisioner, vener, brottlinjer som korsar, diagonala eller sicksack i trots av skolor, influenser och officiella tillhörighet: ofta trasiga litterära talanger som följer eller verkar diskontinuerligt, men återvänder, så olika varandra och ändå också mystiskt samband att dessa kvinnliga ansikten, återkomsten oförutsägbar varje gång, med den enda kärleken deras män ägnar vissa kanaler bara avslöjar och gör efterlevnad ockult ange en typ1. 2I inom sociologi, dessa lägen organisations låg i användandet av en fraktur linje särskilt begreppet genre. Idén om kön är verkligen mycket närvarande i litterära analyser av Pierre Bourdieu, och det är med den stilen, det enda strikt estetiska begrepp ständigt mobiliseras i beskrivningen av litterära evenemang. Det är sant att alla kritiska begrepp idén om genren är bättre på att locka till sig sociologi, eftersom det är ett centralt begrepp, artikulera den kollektiva och den unika, universella och singular, en idealitet förkroppsligad eller mellanliggande generalitet, såsom att säga på den sida av Gérard Genette och Antoine Compagnon litteraturen. 3Chez Bourdieu, idén om genren utövar denna funktion av icke medling inom en teori om litteratur som sådan, men i samband med en tanke på det historiska produktionsvärdet. Sociologi exponeras i konstens regler (1992) kallar, som vi vet, att lyfta förtrollning och skisserar frågor estetiska universum när det gäller kontroll och kapital. Det är inom denna kritiska analys av produktionen av litterärt värde och därmed banor agonistiska författare, att begreppet genre sker, förekommer som objekt klassificering, och axiological rankning. Idén om genre trivs på antagandet av homologi eller korrespondens mellan uppfinningen av en form och uppfinningen av en position i det litterära fältet. Det är aldrig tagit i singularis (detta är den strukturella aspekten av tanken på det litterära fältet) typer bildas i rymden, det vill säga i en ändlig och väldefinierad uppsättning fördefinierade platser som de utser den estetiska delen av struktureringen av fältet, är reglagen eller stift hierarkier där författare, som verkar under en rad begränsningar kallas för att välja en logisk distinktion. Det är underförstått att detta topologiska syn på genrer, vetenskapen om litterära positioner, han skulle dela även med många samtida génologues, vettigt för sociologen av fältet som utvidgas till att frågor om kampen för estetisk kapitalet. 4The beskrivning av gränssnittet mellan litteratur (som universum och som ett värde) och hans verk, dock förekommer inom ett mindre explicit agonistisk trodde var möjligt, vilket flyttar konsekvenserna. Det var förmodligen mindre uppmärksam på begreppet möjligt att begreppet värde i empiriska beskrivningar föreslås av Bourdieu, men det kan vara svängbart figurerar i hans teori om det litterära, och fungera som en kontakt eller ämne dialog med många nuvarande tankar om litteratur. Idén om möjliga plats, men också förklarade det litterära fältet, kräver verkligen en helt annan metaforisk inramning på det senare, och öppna former av temporalitet som matchar originalet i många allmänna frågor om historia litteratur. 5L'espace hierarkiska genus omdefinieras som en plats av möjligheter. Detta utrymme är temporalized och öppnar strukturen hos en särskild historia att en beräkning av nyhet, genom den mycket givande idén om strukturell brist, pre tomma rutan som betecknas som nytt verk skulle fylla, antar att en sådan åtgärd och returnera eller ömsesidig anpassning mellan det möjliga och dess förverkligande i historien rörelse som avgör existens av litterära verk. Men utrymmet för möjliga kan också ha en mer radikal öppning för estetisk innovation och fokus att flytta från representationen av en ändliga utrymmes, dvs på botten av en tanke på behovet av en sådan den stöds av fältteori, designa en ständig växling till andra möjliga alternativa estetiska världar som tillåter Bourdieu tror de verkliga litterära revolutioner. 6Om tänkte genrer (och mer allmänt av fältet) som möjligt utrymme förkroppsligar en verklig topografi litterära rymden, så detta är en topografi som reflekterar på egen hand eller dess omvandling i rörelse, tänkande former dess historicitet. Bourdieus förslag och bjuda in oss att komma in i kniviga frågan om värderingar i ett resolut estetisk tidslinje: historia platser att ta de arbeten att göra och lever för att leva, hastighet tid och besvär av litterära, berättarsätt konstitution av en närvarande där det är varje författare att komma fram i tid eller bättre då. Det förefaller mig som om denna dimension har relativt eftersatt i vårt mottagande av sociologi på fältet, och det är detta löfte om litteraturhistoria, i hopp om att stoppa tillbaka till tillbaka dessa två kulturer i litterära faktum, skulle jag tänka. Det finns konstiga metod jag pratar, trots sig själva, Bourdieu Bergson, Thibaudet, Valery Gracq, eller en filosof av litterär tid som Judith Schlanger, men det betonas att, till skillnad från kritiken vanligen mot honom, och genom begreppet ännu hårdare strukturellt, åtminstone till utseendet, hur idén om kön, ger sociologi fältet till grund för att tänka på den tiden fungerar där litteraturen erkänner . Utrymmet för möjlig 7the genrer, Bourdieu, avser främst vad är hierarkisk (vi ser till index konstens regler och verk som är integrerad typ ingång, ofta översätts tillbaka i hierarkin). Hierarkin av genrer, och inom dessa, den relativa legitimitet stilar och författare, är en grundläggande dimension av utrymmet för möjliga säger Bourdieu2. En kartografiska vision av den intellektuella världen är nödvändig, vilka genrer är nödvändigtvis i fokus, och faktiskt finner vi samma antagande i en pre strukturellt tänkande (Antoine Compagnon) såsom Brunetiére, och visionsorienterade genrer som rymden kunde lika väl tjäna moderna designkoncept, måttligt historisk strukturell och pragmatisk. Som det är, säger Bourdieu, att anta ett relationstänkande (i stället för strukturalistiska) 3. 8But organisation, som vi har sagt, är här mer agonist topografiska: litteratur är ett universum att existera är différer4: utrymmet är säkert på modell, mer flexibel med Saussurean lingvistik, men översatt till villkoren i kampen. Modellen tar upp kampen mellan agenter som princip första strukturering. I denna analys genrerna är i huvudsak axiological kategori. Enligt Bourdieu, i själva verket är all litterär agent (eller socialt i allmänhet) en arbetsbok klassificeras av sina klassificeringar, nämligen genom dess mönster av syn eller uppdelning av det litterära fältet. Den generiska systemet verkar ge en uppfattning om lagring och utvärdering ordning som pre-existerar i ett område explicit, och att vägen till författaren leder till att bibehålla oförändrad eller ändras. Denna teori om genrer är så classante och särskilt om externa terminaler och definitionsmässiga gränserna för det estetiska utrymme, ofta ledda av exempel sociologi dominerade litterära produktioner. 9This axiologisation begreppet kön tycks mig faktiskt motsvarar ett historiskt ögonblick för litteratur, som överlagrade litterärt värde till den generiska bekvämlighet, både produktion PIECE efter sitt slag, och valet av lämplig typ. En av svagheterna i analysen rör just detta inträde av generiska logik i historia i modern tid, kan genren som sådan vara mindre än klassificera nedgraderas. Generisk bekvämlighet är nyckelbegreppet normativa poetiska genrer. Det är en del av en fiktiv allt, reglerna för anständighet till dem av sannolikhet, reglerar förhållandet mellan litteratur och de sociala konventioner och normer om representation, och gör det möjligt att utvärdera verk. Effektivitet, ägande, noggrannhet, krav lämplighet är ett mått av medvetande generisk en gång dominerade västerländska historia från antikens litteratur fram till slutet av den klassiska perioden. Men romantiken ersätta ett recept hybridisering brett ut vid förskrivning av äganderätten till släktet nivån. Bourdieu visste inte Flaubert kan känna igen sin egen. Den reagerar våldsamt mot något som kan kallas genren fiktion, analogt, det antyder själv, med måleri genre5, men fortsätter att använda genre som till principerna om egenansvar och entydig klassificering. Det är därför förståe reservationer från litteraturkritik till denna överenskommelse, i sociologi inom genusstudier till ett tidigare statligt (äldre än tiden för egenmakt området, och till stor del antagonistiska med honom) av medvetenhet och praxis genericity. 10Skärmen invändningar har faktiskt säkring litterära sida, som ibland anses denna känsla av en brist av historia i användningen av litterära kategorier, i synnerhet i den generiska division. Denna vision om jämlikhet, först och främst, går självklart till Benjamins inspirerad design, ofta används i moderniteten, ut som händelsen. Frågan avser också den hastighet med vilken generiska kategorier väljs av Bourdieu, i detta fall den bevisning med vilken skär tas till vad som kallades, med Genette, romantisk triad, i ett slags essentialiseringen genrer som kan vara ekonomisk relevans krav vattendelare ännu orsakas av Bourdieu själv, Jean Marie Schaeffer, till exempel, visade hur återföring av perspektiv skulle vara fördelaktigt att starta från observation genrenamn som faktiskt används vid denna tid och inte ett rutnät, var det modulable6. Man ifrågasatte också den eventuella övervärdering av platsen för värdet i den sociologiska synsätt på genrer, det vill säga a priori polémisation linjer litterära delning: detta är den generiska placeringen som är föremål för kämpa Vi gjorde äntligen få misstänkliggöra alla omfamnas av den sociala fältteori: som Paulus förklarar Dirkx7 är genrer här siktas sociala, dvs grips från de sekulära problemrapporter litteratur och samhälle, romanen har specificitet, i denna vision, att vara i samklang med verkligheten, är poesi för sin del förnyas minst mimetiska stolpe eller mindre funktionell generisk kontinuum. Men, fortsätter han, denna myt av poeten skär världen är resultatet av en grundläggande social föreställning om poesi som blir den inre mörka sidan, den period av egenmakt fältet, för lite historia konstruktion, avgjort. 11But fördelen med denna typ av topografin kan vara någon annanstans, inte i huvudet på arbetsboken som klassificeras, men för att utveckla bandet representation av temporalitet litterära, och det börjar med den förföriska synonymi mellan genrer och eventuella föränderliga natur taxonomi. Flytta ögonen på Bourdieu gest klassificering till begreppet möjligheter, kan vi känna igen i denna strikt topografisk modell av litteratur och litterära invändningar mot en fin förståelse för det sätt på historicitet verk, en modell av teoretiserande originellt sätt deras sätt att förekomsten och inriktningen på denna uppenbarelse. Långt ifrån att mata en torva krig föreslog sociologi fältet och skriv i resonans med den pragmatiska sväng och historicistiska Vad tog litteraturvetenskap, särskilt generiska studier (Alastair Fowler, till exempel, berättar om katalogen historiska genrer av imaginära aktie exchange8 i en helt förenligt med det av Bourdieu metafor). 12in definierar arrangemanget av genrer som ett utrymme för möjligheter, som föreställningen om möjligheten, dvs modalitet, Bourdieu antar inte det Frågan är viktig, därför att vi kommer att finna en oväntad mötesplats med vad som kan kallas en känsla av tids litterära författarna själva (Bergson, Valery Gracq, insisterar jag), åtminstone de av dem som har ifrågasatt det estetiska temporalitet och dess marsch under det tjugonde århundradet, efter det att upptagningen av litterära historia som disciplin hade botat modeller kan vara, att hålla sig till en sekvense århundraden av rörelser eller chefen fungerar. Sociologi fält gå här vyn av agenter, även om sociologiska perspektiv och kreativa ögat är ofta skickas rygg mot rygg i den första oppositionen har på något sätt förmånen att tänka igenom begreppet Illusion . 13Avant överväga möjliga plan för området, dvs i strukturella termer, Bourdieu var tänkt i termer av habitus, det vill säga med hänvisning till internalisering av ett system av grundläggande tanke, och i en hård grammatisk modell, uppdatering eller den syntaktiska korrekthet, som läser antagligen för första gången i förordet han gav gotisk arkitektur och skolastik Panofsky 1967. Sociologen är intresserad av filosofi konsthistoria som är involverad i begreppet habitus som grammatik génératrice9. Trodde var möjligt genom habitus resultat på annan plats i denna första text, inte classificatory koncept (och nödvändigtvis differential, relations) kön, men de flesta identificatory begreppet stil, så fortfarande i förordet till Panofsky: om utvecklingen av en stil presenteras varken som självständig utveckling av en unik väsen och alltid identisk med sig själv, eller som en kontinuerlig skapande av oförutse nyhet, utan som en väg som inte utesluter språng före eller backa är att habitus av skaparen som systemorienterade mönster choix10 stadigt. 14A exakta förhållandet mellan det möjliga och fungerar framträder tänkte, fältet, till exempel, är mer uppfinningsrika individer: som om habitus, denna generator grammatik linjer, tenderade att producera några konkreta fraser det omsluter virtua [min kursivering] och aldrig någon medveten program, speciellt påtvingas utifrån, kunde inte förutse complètement11. Det kan vara vad som kallas i filosofi modal realism, exemplifierad av Aristoteles ståndpunkt när det gäller begreppet möjlig tanke som inbjuder oss att betrakta utvecklingen som genomförandet av ett program och verkligt som en evig rabatt möjligt. 15Skärmen främjandet av jämställdhet i följande skrifter Bourdieu hävdar delvis denna uppfattning: valet av ett slag av en skapare presenteras som ett resultat av successiv minskning av möjligheter som presenterar sig för honom, till inom ett tänkande av nödvändighet (möjligheten och samtidigt nécessité12 säger sociologen). Det är bra, återigen, en dynamisk uppdatering vad vi kan kalla logiken i möjliga skåp, med hänvisning till en känd text av Bergson. I en essä med titeln Den möjliga och det verkliga, Bergson skriver i själva verket om en uppringare som frågade honom hur han förutsåg den stora dramatiska verk i morgon: Jag såg att han kom på framtida PIECE bifogas som snart därefter i jag vet inte vad den möjliga skåp, jag hade, med hänsyn till min långvariga relation med filosofi, att få henne nyckeln till armoire13. 16On kan överväga Bourdieu, och i ett första logik, är fokus verkligen inställd för utrymmet för möjliga (ej möjliga plats), inte öppna för möjligheten, men markeringen a priori ett område nästan stängd, men inte på det sätt på vilket ett förutbestämt sätt vad som kan hända, inte enligt uppfinningen, men uppdateringen. Denna uppdatering är inte bara en modal händelse utan också en mycket kraftfull temporal logik, ofta i pennan Bourdieu: det är inte möjligt [] för att behandla kulturella ordning (episteme) som helt oberoende agenter och institutioner som förverkligar och bär existence14, former av förändring, alltså, beror också och framför allt symboliska maktrelationer mellan agenter och institutioner med intressen ganska viktiga i de möjligheter föreslås som instrument och kontrollfrågor, arbetar med alla de befogenheter som står till deras förfogande för att agera som de är mest i linje med deras avsikter och deras spécifiques15 intressen. Detta leder, i insisterande på idén om grammaticality, dvs korrigering av att uppdatera en regel (efter ett par skicklighet vs formaliseras av generativ grammatik prestanda) som Bourdieu kallar ars obligatoria Universum av tänkbara och otänkbara, frihet och nödvändighet, utrymmet för vad som är möjligt, tänkbart, inom en viss champ16. 17Skärmen reflektion Bourdieu växlar ännu denna modal realism av strukturen till en annan design estetisk möjligt, nämligen att filosofer i allmänhet och i synnerhet Wittgensteinian skulle kalla possibilisation17 detta område, som ersätter den kausala den nödvändiga öppna genrer vision. Nya frågor kan sedan göras: hur man ska tänka om potentialen, men även den lediga tjänsten, frånvaro, den oläslighet av några verk Denna andra logiska utrymme av genrer gör konstnären en uppfinnare möjligt, och reglerna för konst samt att den första foder. 18in texten jag citerade ovan, säger Bergson att om vi lägger burken i hans ställe, är det kärnan i verkligheten som han enike air max 90 sverige köpa nike air force 1 nike-skor.com nike air max 90 dam köpa nike free run nike skor på nätet sneakers nike dam nike free pris nike vinterskor air max silver air max pris air max 90 rosa nike free run 3 pris air max 90 vit air max 90 white träningsskor dam nike rosa nike skor nike free lila nike air force1 nike air max moto nike sneakers online nya air max air max nike rea air max nike dam nike billigt nike fre nike free run sverige köpa nike köp nike nike free run free running nike nike air rea nike 3.0 free nike golfskor nike free run köpa nike air max 90 usa köpa nike skor på nätet rea nike air max billiga nike free 5.0 air max white nike air force 1 online free run nike 5.0 nike återförsäljare köp nike free run 3 nike air sneakers nike air max force 1 white air max billigt billiga nike skor nike air force gs billigaste nike skor
site map